和訳Vol.5 Rain on me by Lady gaga& Ariana Grande

今回はガガ様とアリアナ様のコラボ曲、Rain on meを訳していきます。この曲は生きていればつらいこともたくさんあるけど覚悟は出来ているっていうめちゃめちゃかっこいい曲になってます。衣装もめっちゃ豪華でさすがスターのコラボですよね!!

 I didn't ask for a free ride

I only asked  you to show me a real good time

私はただ乗りしようなんて考えてないわ

ただ楽しく過ごしたいだけなの

 

I never asked for the rainfall

At least I showed up, you showed me nothing at all

雨乞いなんてしたこともないし

少なくとも私の見る限りではあなたは全く楽しませてくれなかった

 

It's coming down on me

Water like misery

It's coming down on me

I'm redy, rain on me

私に降り注ぐの

惨めな雨が

私に降り注ぐの

覚悟は出来てる、雨よ降り注げ

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

Rain on me , rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

雨よ、降り注げ

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

 

RAIN ON ME

Rain on me  Rain on me

雨よ、降り注げ

 

Living in a world where no one's innocent

Oh, but at least we try

穢れた人間ばかりの世界で生きてる

でもできるだけ挑戦するの

 

Gotta live my truth, not keep it botteled in

So I don't lose my mind

包み隠さず本音で生きていかないと

そうやって自分を保つの

 

Baby, yeah

I can feel it on my skin

It's coming down on me

肌に感じられるの

私に降り注ぐのが

 

Teardrops on my face

Water like misery

涙が私の顔に流れるの

惨めな雨が

 

Let it wash away my sins

it's coming down on me

Let it wash away

私の罪をすべて洗い流すの

私に降り注いで

すべて洗い流してしまうの

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

Rain on me , rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

雨よ、降り注げ

 

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

 

RAIN ON ME

Rain on me  Rain on me

雨よ、降り注げ

 

oh yeah, yeah

Rain on me, ooh yeah

rain on me

rain on me

雨よ、私に降り注げ

 

Hands up to the sky

I'll be your garaxy,

I'm about to fly

Rain on me, tsunami

空に手を掲げて

あなたの宇宙になるわ

今すぐにでも飛んで行けそう

雨よ、降り注げ津波のように

 

Hands up to the sky

I'll be your garaxy,

I'm about to fly

RAIN. ON. ME

空に手を掲げて

あなたの宇宙になるわ

今すぐにでも飛んで行けそう

雨よ、私に降り注げ

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

Rain on me , rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

雨よ、降り注げ

 

I'd rather be dry, but at least I'm alive

Rain on me, rain, rain

雨に濡れないのにこしたことは無いけど、生きてるんだから

雨よ、降り注げ

 

RAIN ON ME

雨よ私に降り注げ

 

I hear the thunder coming down,

won't you rain on me?

Rain on me

雷が落ちるのが聞こえるわ

雨を降らせたくないの?

私に降り注げ

 

I hear the thunder coming down,

won't you rain on me?

RAIN ON ME

雷が落ちるのが聞こえるわ

雨を降らせたくないの?

私に降り注げ

 

この曲はなにか自分が頑張らないと行けないときとかに聴くと燃える気がします笑

とてもかっこいいすてきな曲ですよね!