和訳Vol.8 Sometype of love by Charile Puth

今回もチャーリープースさんの曲を和訳していこうと思います!!この曲はチャーリープースさんの曲の中でも特に大好きな曲で歌詞が最高なんです。

 

When I'm old and grown

I won't sleep alone

年を取って大人になった時に

僕は一人で眠りたくないんだ

 

Every single moment will be fade into you

That's some type of love

That's some type of love

すべての瞬間が君の中で溶けていく

これも愛の形なんだ

これも愛の形だよ

 

And I won't sing the blues

'Cause all  I need is you

それに僕はブルースは歌わないんだ

だって僕が必要なのは君だけだから

 

Every sungle question will be answered all by you

That's some type of love

That's some type of love

すべての疑問を君が答えてくれる

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

When the world's on fire, we won't even move

There's no reason if I'm here with you

世界が炎に包まれても僕たちは逃げないよ

一緒に居られるのなら動く理由なんてないんだ

 

And when it's said and done

I'll give me to you

それが終わったとき

僕は君にすべてを捧げるつもりさ

 

That's some type of love

That's some type of love

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

When we're old and gray

And our faces changed

僕たちが年を取って、白髪になって

顔も変わったとしても

 

There won't be a moment my heart don't feel the same

That's some type of love

That's some type of love

僕の気持ちが揺らぐことは絶対にないんだ

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

And every story ends

But we could still pretend, yeah

すべての物語が終わっても

僕たちなら続けられる

 

Every single moment will be

just as we had planned

It was some type of love

That's some type of love

すべての瞬間が

僕たちの思い通りになる

それが愛の形って言えるんだ

それも愛の形なんだよ

 

When the world's on fire, we won't even move

There's no reason if I'm here with you

世界が炎に包まれても僕たちは逃げないよ

一緒に居られるのなら動く理由なんてないんだ

 

And when it's said and done

I'll give me to you

それが終わったとき

僕は君にすべてを捧げるつもりさ

 

That's some type of love

That's some type of love

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

I'll be with you

Give me to you, baby

That's some type of love

That's some type of love

ずっと側に居るよ

僕のすべてを君に捧げるつもりさ

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

When the world's on fire, we won't even move

There's no reason if I'm here with you

世界が炎に包まれても僕たちは逃げないよ

一緒に居られるのなら動く理由なんてないんだ

 

And when it's said and done

I'll give me to you

それが終わったとき

僕は君にすべてを捧げるつもりさ

 

That's some type of love

That's some type of love

これが愛の形だよ

これも愛の形なんだ

 

今回訳してみて改めて思うのが同じ歌詞の繰り返しが多い!!笑

すてきな歌詞なんで何回聴いても良いんですけどね

特にWhen the world's on fire we won't even move

There's no reason if I'm here with youって歌詞が最高ですよね

めっちゃロマンチックな感じがします