和訳Vol.7 Girlfriend by Charlie Puth

今回はCharlie Puth の新曲、Girlfriendを訳していきたいと思います。Charlie Puth本人が出演しているMVは彼女のために一生懸命ご飯を準備するという内容でとてもかわいらしいです!!


Charlie Puth - Girlfriend [Official Video]

 

Tired of this conversation

We didn't come all this way

こんな会話にはもう疲れたよ

こうなりたかった訳じゃないんだ

 

To touch a little, kiss a little

All night long

少しだけ触れて、そっとキスをしよう

一日中そうしていよう

 

You wanna hear me say it

I know you kept you waitin'

君は僕がこう言うのを聞きたいんだろ

君がずっと待ってたこと分かってるんだ

 

Just a little, just a little

All night long

少しずつ、ちょっとだけ

一日中そうしていよう

 

Can't stop

Till you're lyin' right here next yo me

もう止まれないよ

君が僕の横で寝てくれるまで

 

I should stop

But I think I'll do it anyway

辞めるべきなのは分かってる

けどやっぱり止まれないんだ

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

I don't wanna play no games

This is more than just a phase

遊びで言ってるんじゃないよ

1段階は飛ばしてるけど

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

If you want it, let me know

We could make this official

もしなりたいなら教えてよ

僕たちは正式に付き合えるようになる

 

Don't we look perfect, baby

Let's take this futher, baby

僕たちすごくお似合いだよ

一歩踏み出してみようよ

 

Just a little, just a little

All night long

少しずつ、ちょっとだけ

一日中そうしていよう

 

If I was your boyfriend, I

I'd be givin' you all my time and

もし僕が君の彼氏だったら

僕のすべての時間を君に捧げるのに

 

Just a little, just a little

All night long

少しずつ、ちょっとだけ

一日中そうしよう

 

Can't stop

Till you're lyin' right

here next to me

もう止まれないよ

君が僕の横で寝てくれるまで

 

I should stop

But I think I'll do it anyway

やめるべきなのは分かってる

けどやっぱり止まれないんだ

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

I don't wanna play no games

This is more than just a phase

遊びで言ってるんじゃないよ

1段階は飛ばしてるけど

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

If you want it, let me know

We could make this official

もしなりたいなら教えてよ

僕たちは正式に付き合えるようになる

 

Hold on, you're makin' me

Hold on, you're makin' me

My girlfriend

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

僕の彼女

 

Hold on, you're makin' me

Hold on, you're makin' me

My girlfriend

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

僕の彼女

 

Can't stop

No, I should stop

But I had to do it anyway

止まれないよ

やめるべきだって分かってる

けどやっぱり止まれないんだ

 

Had to do it anyway×3

けどやっぱり止まれないよ

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

I don't wanna play no games

This is more than just a phase

遊びで言ってるんじゃないよ

1段階は飛ばしてるけど

 

Baby, would you ever want to be my girlfriend?

ねぇ、僕の彼女になってみたいと思わない?

 

If you want it, let me know

We could make this official

もしなりたいなら教えてよ

僕たちは正式に付き合えるようになる

 

Hold on, you're makin' me

Hold on, you're makin' me

My girlfriend

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

僕の彼女

 

Hold on, you're makin' me

Hold on, you're makin' me

My girlfriend

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

ねぇ、君は僕をその気にさせるんだ

僕の彼女

 

この曲は好きな女性に夢中なカワイイ男性の姿を歌った曲ですね😄

would you ever want to be my girlfriendっていう歌詞がすてきだなって個人的に感じました。それとやっぱり洋楽は歌詞の繰り返しが多いなと感じましたね。