英訳Vol.3 怪物さん by 平井堅、あいみょん

今回は平井堅あいみょんのコラボ曲である怪物さんを英訳していきます。面白いメロディーとタイトルに惹かれ聴き始め、癖になってしまいました笑

MVも色が個性的で綺麗ですよね!


平井 堅 『怪物さん feat.あいみょん』MUSIC VIDEO

 

私をそこらの女と同じ様に扱ってよ

あなたにふさわしいかなんてそんなに賢くなれないわ

Treat me like you do with other girls

I'm not smart enogh to understand if I am a worthy person for you

 

私が思うカワイイじゃねきっとあなた飽きてしまう

小石蹴るみたいに嘘ついてとりあえず安心させといて

If I can be a cute girl, you will be bored with me

Lie to me like kicking a  pabble and make me feel relieved

 

知らないって知らないって笑っていたい

分からない分からないってとぼけていたい

I just wanna laugh with saying I don't know

I just wanna play the fool with saying I don't know

 

でも本当は

いなくなれいなくなれ あなたを好きな私

いっそいっそいなくなれ

But to be honest

Go away go away me who loves you

Please Plesase go away

 

消えてしまえ消えてしまえあなたじゃなきゃ絶対

嫌な嫌な嫌な嫌な嫌な私

Get lost Get lost  me

who can't love anyone but you

 

ほら 大丈夫って容易く聞く

ぺらっぺらな優しさだけど

See, you ask me are you ok? so easily

it' s realy thin kindness

 

とにかく声が聞きたくなる

ダメな私

But I wanna hear your voise

I'm  stupid

 

あぁ説明なんて出来ないから

分かってなんて言わないから

Oh no I can't explain

I don't tell you to understand me

 

とにかく今日も会いたくなる

こんな私いなくなれ yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

I wanna see you also today anyway

Get away such a stupid girl yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

私にピンクのフィルターをうまくかけて見ていてよ

のどを鳴らし飲み込んだ水が私の真ん中につながるの

Look at me through a pink filter

Water which pased through my throat connect with my center

 

私からは何も聞かない 穴の開いた顔見たくない

あなたが気持ちよくなるのなら よくある嘘も飲み込んでやる

I don't ask you  I don't wanna see your empty face

If you feel comfotable, I will swallow your ordinary lies

 

知らない知らないって踊っていたい

分からない分からないってはしゃいでいたい

I just wanna dance with saying I don't know

I just wanna frolic with saying I don't know

 

でも本当は

いなくなれいなくなれ あなたを好きな私

いっそいっそいなくなれ

But to be honest

Go away go away me who loves you

Please Plesase go away

 

消えてしまえ消えてしまえあなたじゃなきゃ絶対

嫌な嫌な嫌な嫌な嫌な私

Get lost Get lost  me

who can't love anyone but you

 

ほらあたしが歌った鼻歌をあなただけが気付いてくれる

わずかな期待止められない 

ダメな私

See, you are only person who can notice my humming

I can't stop expecting

I'm so stupid

 

あぁ どっか向いててもそばにいて

あなたのままで優しくして

Oh stay with me even if I turn way from you

keep treat me kindly just the way you are

 

とにかく今日も会いたくなる

こんな私いなくなれ yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

I wanna see you also today anyway

Get away such a stupid girl yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

でも本当は

いなくなれいなくなれ あなたを好きな私

いっそいっそいなくなれ

But to be honest

Go away go away me who loves you

Please Plesase go away

 

消えてしまえ消えてしまえあなたじゃなきゃ絶対

嫌な嫌な嫌な嫌な嫌な私

Get lost Get lost  me

who can't love anyone but you

 

ほら 大丈夫って容易く聞く

ぺらっぺらな優しさだけど

See, you ask me are you ok? so easily

it' s realy thin kindness

 

とにかく声が聞きたくなる

ダメな私

But I wanna hear your voise

I'm  stupid

 

あぁ説明なんて出来ないから

分かってなんて言わないから

Oh no I can't explain

I don't tell you to understand me

 

とにかく今日も会いたくなる

こんな私いなくなれ yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

I wanna see you also today anyway

Get away such a stupid girl yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

 

私がそこらの女と何が違うか教えてよ

あなたがいない私なんて本当は考えられないの

Tell me what is the difference between me and other girls

I can't even imagine that I live without you

 

この曲はポップで明るい曲調ですが歌詞は結構暗めですよね、、

片思いをやめられない自分に嫌気がさしていてそれでも辞められない女の子の気持ちが描かれていますね。平井堅の高音とあいみょんの低音が心地よくて綺麗な曲です。