英訳Vol.4 さよならの向こう側 by 山口百恵

今回は山口百恵さんのさよならの向こう側という曲を英訳していこうと思います。かなり古い曲で山口百恵が活躍されていた頃を私は知らないのですが、とても有名な曲ですし、メロディーも歌詞も大好きなので選ばせて頂きました!!

 

何億光年 輝く星にも

寿命があると

教えてくれたのはあなたでした

The star which shines for billions of light years

also has lifespan

It's you told me this thing

 

季節ごとに咲く一輪の花に

無限の命

知らせてくれたのもあなたでした

A flower which blooms in each seasons

has a limitless life

It's also you told me this thing

 

Last song for you

Last song for you

約束なしのお別れです

あなたへの最後の曲です

あなたへの最後の曲です

Thia is  farewell without  promise

 

Last song for you

Last song for you

今度はいつと言えません

あなたへの最後の曲です

あなたへの最後の曲です

I can't tell you when is the next time

 

あなたの燃える手

あなたの口づけ

あなたのぬくもり

Your burning hand

Your kiss

Your warmth

 

あなたのすべてを

きっと私忘れません

後ろ姿みないでください

All of you

I will never forget

Please don't look my back

 

Thank you for your kindness

Thank you for your tenderness

Thank you for your smile

Thank you for your love

Thank you for your everything

あなたの親切心

あなたの優しさ

あなたの笑顔

あなたの愛

あなたのすべてに感謝しています

 

さよならのかわりに

Instead of saying good bye

 

眠れないほどに思い惑う日々

熱い言葉で支えてくれたのは

あなたでした

In the days I can't sleep  to think a lot

The person who supported me with passionate words

is you

 

時として一人 くじけそうになる

心に夢を

与えてくれたのもあなたでした

When I feel lonly and lose heart,

The person who gave me  dream in my heart

is also you

 

Last song for you

Last song for you

 

涙を隠しお別れです

あなたへの最後の曲です

あなたへの最後の曲です

The farewell with hiding crying

 

Last song for you

Last song for you

いつものようにさりげなく

あなたへの最後の曲です

あなたへの最後の曲です

Don't do do anything special as useal

 

あなたの呼びかけ

あなたの喝采

あなたの優しさ

Your call

Your applause

Your tenderness

 

あなたのすべてを

きっと私忘れません

後ろ姿みないでゆきます

All of you

I'll never forget

I will go without seeing your back

 

Thank you for your tenderness

Thank you for your smile

Thank you for your love

Thank you for your everything

あなたの親切心

あなたの優しさ

あなたの笑顔

あなたの愛

あなたのすべてに感謝しています

 

さよならのかわりに

さよならのかわりに

さよならのかわりに

Instead of saying good bye

Instead of saying good bye

Instead of saying good bye

 

山口百恵さんが引退の際にファンの方に歌った曲ですよね。とてもすてきな歌詞です。特に後ろ姿見ないでくださいって歌詞が美しいなと思います。