和訳vol.2 The Sound by The 1975

今回和訳したのはThe1975さんのThe Soundです!Sincerely is scaryからはまったんですけど、独特の雰囲気でおしゃれでめっちゃ好きなバンドです。


The 1975 - The Sound (Official Video)

 

Well, I know when you're around , 'cause I know the sound

I know the sound of your heart    

君がそばに来たらすぐに分かるんだよ、君の音でね、君の心臓の音を知ってるんだ

×4

I can't believe I  forget your name

Oh baby, won't you come again?

君の名前を忘れちゃうなんて信じられない

ベイビー、もう一度来てくれないか?

 

She said. "I've got a poblem with your shoes

And you tunes, but I might move in

And I thought that you were straight, now I'm wondering

彼女は言ったんだ、あなたの靴はイマイチね

それに曲もでも気が変わったわ

あなたはストレートだと思ってたけどどうなのかしらって

 

You're so conceited, I said "I love you"

What does it matter if I lie to you?

君はうぬぼれ屋さんだね、僕は愛してるって言ったんだ

もし僕が嘘ついてても何の問題もないでしょ?

 

I don't regret it, but, I'm glad that we're through

So do't you tell me that you just don't get it, 'cause I kow you

後悔はしてないよ、僕たちの関係が終わったこと

だから意味分からないなんて言わないでね、僕は君を分かってるから

 

Well, I know when you're around, 'cause I know the sound

I know the sound of your heart

君がそばに来たらすぐに分かるんだよ、君の音でね

君の心臓の音を知ってるんだ

×2

It's not about reciorocation, it's just all about me

A sycophathic, prophetic, Socratic junkie wanabe

やり返してるわけじゃない、全部僕の話さ

お世辞を言ったり予言をしたりソクラテスにハマってるようなやつになりたいんだ

 

And there's so much skin to see

A simple Epicurean philosophy

肌の露出が多くて目線のやり場に困るよ

ただの快楽主義の哲学さ

 

Oh, and you say I'm such a cliche

I can't see the difference in it either way

それから君は言うんだ、僕がとても陳腐だって

どちらにしろ違いが僕には分からないけど

 

And we left things to protect my mental health

But, you'll call me when you're bored and you're playing with yourself

だから僕の精神的健康を守るために僕たちは何か捨てたんだ

でも君は退屈になったりつまらない時に僕を呼ぶんだろうね

 

You're so conceited, I said "I love you"

What does it matter if I lie to you?

君はうぬぼれ屋さんだね、僕は愛してるって言ったんだ

もし僕が嘘ついてても何の問題もないでしょ?

 

I don't regret it, but, I'm glad that we're through

So do't you tell me that you just don't get it, 'cause I kow you

後悔はしてないよ、僕たちの関係が終わったこと

だから意味分からないなんて言わないでね、僕は君を分かってるから

 

Well, I know when you're around , 'cause I know the sound

I know the sound of your heart    

君がそばに来たらすぐに分かるんだよ、君の音でね、君の心臓の音を知ってるんだ

×8

 

The 1975らしい単語の使い方で解釈が少し難しい曲でしたが、歌詞の繰り返しが多くそこまで訳すのに時間はかかりませんでした笑 Epicuren Phirosophyとか普段使わない単語なので面白かったです。明るいテンポの曲で訳しながら楽しい気分になりました。